Ви є тут

Навчання по питаннях розвитку соціальної сфери сільських територій області

21.05.2014

20 травня 2014 року за ініціативою облдержадміністрації, обласної ради та Департаменту агропромислового розвитку проведено навчання заступників голів районних рад, начальників управлінь агропромислового розвитку райдержадміністрацій та голів районних відділень Всеукраїнської асоціації сільських і селищних рад з питань законодавчого забезпечення укладання соціальних угод. Навчання проведено за головуванням начальника Департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації Фролова С.О.

В роботі заходу взяв участь заступник голови облдержадміністрації Товстий Р.І.

Учасники навчання отримали методичні рекомендації, розроблені Полтавською сільськогосподарською дорадчою службою. В ході обговорення питання відбувся обмін досвідом, який напрацьований місцевими громадами в співпраці з сільськогосподарськими підприємствами.

Програма соціального розвитку сільських населених пунктів Полтавської області (далі – Програма) діє з 2011 року. Вона передбачає подальший соціальний розвиток села відповідно до соціальних стандартів та нормативів з метою створення в сільській місцевості сприятливого середовища для життєдіяльності людей, як необхідної передумови ефективного функціонування галузей сільського господарства.

Програма є комплексною і узагальнюючою для всіх цільових регіональних і районних програм даного напрямку і покликана вирішувати гострі соціальні проблеми та покращити загальну ситуацію в сільській місцевості.

Програма здійснюється за рахунок коштів обласного, районних і сільських бюджетів та залучених коштів інвесторів.

За результатами виконання Програми в 2011 – 2013 роках всього було освоєно кошти в сумі 478,9 млн. грн., з них: обласний бюджет – 68,3 млн. грн. (14,3%), районний і сільський бюджети – 152,6 млн. грн. (31,8%), кошти інвесторів – 258,0 млн. грн.(53,9%).

Її виконання по основних напрямках за попередні три роки таке:

- дитячі садки: загальна сума освоєних коштів – 42938,5 тис. грн. Всього збудовано 2 об’єкти, відновлено 55 об’єктів, відремонтовано 362 дитячих садків;

- школи: загальна сума освоєних коштів – 73637,2 тис. грн. Всього побудовано 12 допоміжних об’єктів, відновлено 7, відремонтовано 401 заклад;

- медичні об’єкти: загальна сума освоєних коштів – 25621,4 тис. грн. Всього відновлено 1 об’єкт, відремонтовано 318 об’єктів;

- об’єкти культури: загальна сума освоєних коштів – 47215,5 тис. грн. Всього побудовано 1 об’єкт, відновлено 17, відремонтовано 366 об’єктів культури;

- спортивні об’єкти: загальна сума освоєних коштів – 14036,2 тис. грн. Всього побудовано 37 спортивних споруд, відновлено 32 об’єкти, проведено ремонт 336 об’єктів;

В рамках Програми ініційоване укладання соціальних угод між орендарями земельних часток (паїв) та сільськими громадами з метою надання фінансової підтримки на розбудову соціальних об’єктів. Суми фінансування розвитку соціальних об’єктів села згідно соціальних угод складає біля 54% загального його об’єму.

Тільки в 2013 році укладено 1874 соціальних угоди на загальну суму 56624,8 тис. грн. (140,1% до плану).

Райдержадміністраціями, департаментами і управліннями облдержадміністрації, відомчими структурними підрозділами розроблено проект Програми соціального розвитку сільських населених пунктів Полтавської області на 2014 рік.

Загальне фінансування проекту Програми на 2014 рік становить 163,0 млн. грн., з них: обласний бюджет – 24,4 млн. грн., районний і сільський бюджети – 73,9 млн. грн., кошти інвесторів – 64,7 млн. грн.

В рамках Програми на 2014 рік заплановано створення 12 сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів (СОК) з загальною сумою фінансування 1,3 млн.грн.

В рамках Програми на поточний рік передбачено укладання 1934 соціальних угод на суму 43,6 млн. грн.

Проект Програми в січні поточного року оприлюднений на сайті облдержадміністрації та Департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації.

За інформацією директора Департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації Фролова С.О. проект Програми 2014 року планується винести на розгляд сесії обласної ради.