Ви є тут

Харчова промисловість Полтавщини

20.02.2019

Харчова промисловість Полтавщини - це потужний промисловий сектор агропромислового комплексу в який входять 10188 великих, середніх та малих підприємств.

Галузь перероблення сільськогосподарської продукції та виробництва харчової продукції традиційно займає провідну роль в економіці області. Середньорічний обсяг реалізації продукції підприємствами галузі за останні три роки становив 29,3 млрд. грн., в т.ч. за 2018 рік – 31,1 млрд. гривень, що складає 17 % в структурі загального обсягу реалізації промислової продукції області та 7,4 % відповідного загальноукраїнського показника.

Харчова промисловість області представлена вісімнадцятьма її підгалузями. Це − молокопереробною, яка включає 20 підприємств, м’ясопереробною (10), цукровою (5), олійною-жировою (6), борошномельно-круп’яною (10), плодоконсервною (3), виробництва хліба та хлібобулочних виробів (20), кондитерських виробів, печива, тістечок (7), мінеральної води та інших безалкогольних напоїв (5) та ін.

Завдяки професіоналізму та невтомній праці працівників харчової промисловості, ця галузь є одним із лідерів в освоєнні нових методів та форм ринкового господарювання, в технічному і технологічному оновленні виробництва.

З основних видів харчових продуктів протягом 2018 року (за оперативними даними Головного управління статистики у Полтавській області) в області було вироблено: 28,4 тис. т хліба та хлібобулочних виробів, 29,3 тис. т борошна, 5,2 тис. т круп, 37,8 тис. т молока обробленого рідкого (пастеризованого, стерилізованого, гомогенізованого, топленого, пептизованого), 9,2 тис. т вершкового масла, 12,4 тис. т сиру свіжого неферментованого, уключаючи сир із молочної  сироватки та кисломолочний сир, 15,1 тис. т сирів жирних, 30,4 тис. т йогурту та інших ферментованих чи сквашених молока та вершків, 37,0 тис. т м’яса ВРХ та свиней свіжого чи охолодженого, 35,4 тис. т ковбасних виробів, 274,9 тис. т олії соняшникової нерафінованої, 222,6 тис. т цукру білого кристалічного бурякового, 6,4 тис. т кондитерських виробів цукрових, 17,5 тис. т шоколаду та готових харчових продуктів, що містять какао, 23,0 тис. т печива солодкого і вафель, 16,3 млн. дал води натуральної мінеральної газованої та багато іншого.

Протягом останнього року позитивний результат в роботі демонструють молокопереробна, олійна-жирова та кондитерська галузі.

У порівнянні з 2017 роком збільшилось виробництво олії соняшникової нерафінованої та її фракцій (на 7,6 тис.т), сиру свіжого неферментованого (на 2,4 тис. т), жирних сирів  (на 1,6 тис.т), вод натуральних мінеральних газованих (на 3,3 млн.дал). Виробництво молока обробленого рідкого (пастеризованого, стерилізованого, гомогенізованого, топленого, пептизованого), йогурту та інших ферментованих чи сквашених молока та вершків залишилося на рівні минулого року.

Вагомий внесок харчовиків області в державні обсяги виробництва.

Так, підприємствами Полтавщини було вироблено за минулий рік від загальноукраїнського обсягу: 7,7% - м’яса яловичини й телятини та 16,5% - м’яса свинини, 14,6% - виробів ковбасних, 7,8% та 8,8%, відповідно, молока жирністю більше 1% та масла вершкового 17,3% - сиру свіжого неферментованого та 15,7% - жирних сирів, 14,9% - виробів кондитерських цукрових, 12,9% - цукру, 10,4% печива і вафлі, 19,4% - вод натуральних мінеральних газованих і т.д.

Підприємства харчової промисловості Полтавщини спеціалізуються на виробництві високоякісної продукції, яка відповідає міжнародним стандартам. Дозвіл на експорт продукції згідно Реєстру затверджених експортних потужностей Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в Полтавській області отримали 20 підприємств молокопереробної галузі, 10 підприємств м’ясопереробної, по 3 підприємства з виробництва меду й продуктів бджільництва та з виробництва яєць курячих харчових.

Для стабільної роботи та нарощування темпів виробництва підприємства галузі постійно працюють над модернізацією виробництва, оновленням виробничих процесів, розширенням та оптимізацією асортименту продукції, підвищенням її конкурентоспроможності, диверсифікацією каналів збуту, в тому числі напрацюванням нових зовнішніх ринків.